zondag 10 mei 2009

Met een vliegertje de vijver in

Het einde nadert. Ik zit nu voor mijn laptop met een grote stapel kleren naast me. Over enkele dagen zal ik afscheid moeten nemen van Plattsburgh dus ik ben mijn koffers vast aan het pakken. Ik kijk absoluut uit naar het weerzien van familie, vrienden en ons kikkerlandje. Aan de andere kant is het wel een heel lekker leventje dat ik achter me laat. Wat doe je in je laatste dagen?

Ik probeer momenteel de dingen te doen waar ik niet aan toe gekomen was eerder dit jaar, of de dingen die ik niet kon doen om andere redenen. Voorbeeldje: Bij Hawkins is een behoorlijke vijver met een fontein in het midden. Ik kan natuurlijk niet SUNY Plattsburgh verlaten hebben zonder een duikje te nemen in die vijver. Ik kan dan nu ook met trots zeggen dat ik op de Hawkins fontein gezeten heb. Het leuke is dat wat vrienden van me rustig meededen. Één van hen had een vlieger meegenomen, zo'n klein diamandvormig geval met de cowboy van Toy Story als plaatje erop. Dolle pret dus. We hadden het goed getimed want op het zelfde moment werden er "prom"-foto's gemaakt. Op de achtergrond van de foto's, van de mensen met hun perperdure jurken en pakken, staan dus een stel schaarsgeklede kerels met een vliegertje. Ik geloof trouwens dat het niet geheel legaal is in de betreffende vijver te zwemmen.

Eigenlijk zou ik me druk bezig moeten houden met de finals. Toch is de verleiding erg groot veel te sporten, uit te gaan, en vrienden te bezoeken. Ik doe nu ook aan hardlopen, de afgelopen week was prachtig en wat is er nu fijner dan T-shirtloos (met je vrijwel ongebruinde bovenlichaam) door Plattsburgh te rennen? Morgen ga ik met mijn camera nog eens de campus door. Zodat ik in ieder geval nog een paar goede foto's heb van waar ik mijn Amerika avontuur beleefd heb. Verder heb ik in de afgelopen weken geprobeerd zoveel mogelijk tijd door te brengen met mijn vrienden hier, aangezien ik de meeste van hen niet meer terug ga zien.

Best gek idee eigenlijk, toch? De meeste vrienden die nu onderdeel zijn van mijn dagelijks leven moet ik definitief afscheid van nemen. Velen hebben beloofd langs te komen, maar ik begrijp wel hoe dat gaat. Zulke dingen zijn makkelijk te beloven maar nog makkelijker te vergeten. Toch denk ik wel een aantal terug te zien. Sowieso was ik van plan veel te reizen in mijn leven. Mocht ik ooit weer naar Amerika gaan, of naar bijvoorbeeld Japan, Kroatië, Nepal, Trinidad, dan heb ik nu wel mooi een logeeradresje erbij.

De examens zijn momenteel dus niet mijn prioriteit, maar toch gaat het wel behoorlijk. Gemiddeld tussen de A en B zal nog wel lukken. Toch zijn deze weken zijn redelijk druk geweest voor me. Bovenop alle finals die naderen heb ik me ook bezig moeten houden met aanmelding voor een Universiteit voor volgend jaar. Ik probeer in een selectieve rechtsopleiding te komen, Utrecht Law College. De opleiding neemt maar 75 studenten per jaar aan dus als ik een kans wil maken kan ik maar beter zorgen dat mijn motivatiebrief goed is.

Ik realiseer me nu dat ik nog helemaal niet verteld heb over de afgelopen weken. Ik heb namelijk best wat leuke dingen gedaan. Maar de verhalen over mijn kleine vakantie bij mijn 'cousin' Pien, Swine flu, en Grafiti Parties komen later wel. Nu is er voor onze verdieping een 'pyjama party' georganiseerd en gaan we een filmpje kijken.

1 opmerking:

丽英 zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.