maandag 9 maart 2009

Met spierpijn en een verstopte neus naar Florida

Ik zal jullie weer eens op de hoogte brengen van mijn avonturen hier. Nog steeds zit ik in een prima routine, voornamelijk bestaande uit sporten en andere leuke dingen doen. Als dat nu het enige zou zijn dat er hier gaande was, zou ik niet de moeite nemen nog mijn weblog up te daten. Maar recentelijk zijn er toch wel wat aardige hoogtepuntjes voorbij gekomen die het noemen waard zijn.

Allereerst zal ik maar vertellen over de periode waar ik in zit: Het is bijna Spring break en de midterms zijn deze week. Terwijl iedereen zich kapot stresst over het leerwerk hoef ik gelukkig niet veel meer te doen dan een verhaaltje vertellen over de vliegende Hollander voor Theatre class en een boekverslag schrijven (over een boek dat ik nog niet gelezen heb) voor geschiedenis, samen met nog wat andere dingen. Het gaat allemaal wel makkelijk, recentelijk 2 toetsen gehad: Geschiedenis en Spaans, waar ik respectievelijk een 82 uit 100 en een 93 uit 100 voor gehaald heb. Ook de Spaans mondeling ging prima (96 uit 100).

Ok ok, genoeg gepronkt. Jullie begrijpen het wel, het gaat prima hier op school. Ook gitaarles blijft leuk en het werken bij de ISS is ook prima, vooral omdat er 12 aanmeldingen uit Nederland komen dit jaar waarvan 1 sowieso al toegezegd heeft te komen. Ik sta ondertussen compleet met beroerde foto bij de ISS staf pagina dus ik hoor er nu 'echt' bij, en ik schijn ook vloeiend te zijn in Duits.

Het sporten doe ik ook nog behoorlijk intensief. Ik train 4 keer per week met een vriend in de gym, en ook speel ik vrijwel dagelijks basketbal. De constante spierpijn waar ik mee rond loop geeft een voldoendend gevoel.

Zo, de standaard zaken weten jullie nu, dan nu het spectaculairdere werk. Ik heb op de valreep kunnen regelen dat ik in de Spring Break met een meute andere idioten ('de Britten') naar Florida ga. Ik noem ze de Britten maar eigenlijk gaat er maar een Brit mee en 2 Amerikanen en ik dat, toch blijf ik hen de Britten noemen. Even leek het er op dat ik in Plattsburgh zou moeten blijven tijdens deze vakantie, maar gelukkig heb ik alsnog wat kunnen regelen. En dan niet zo maar iets: we kunnen gratis overnachten in een huisje van familie van een van de 'Britten', en we gaan er met de auto heen. Een behoorlijke reis: In totaal zullen we bij ongeveer drieduizend mijl afleggen, ongeveer de afstand van hier tot Nederland. Zover ik weet is er al een route uitgestippeld en kunnen meerdere mensen elkaar afwisselen voor het rijden. Super leuk in ieder geval, om even de sneeuw achter me te laten.

Wat houdt me verder bezig? Ik ben ondertussen ook het papiererk aan het invullen voor de Nederlandse Universiteiten. Ik meld me aan voor Bestuur en Recht in Groningen, en rechtsgeleerdheid in Utrecht. In de tijd dat ik in Nederland ben zal ik bepalen wat ik ga doen. Ook geef ik me op voor Utrecht Law College: Een honours-programma van rechtsgeleerdheid waar slechts 75 man per jaar voor aangenomen worden. De kans is dus nihil dat het zal gaan lukken, maar ik ga in ieder geval een poging wagen.

Ik denk dat jullie ondertussen weer behoorlijk op de hoogte zijn van wat er hier gebeurt. Hier is het ondertussen bijna 1 uur 's nachts dus ik duik mijn bed in.

1 opmerking:

Helen zei

Dus toch naar Florida!!!!!
Leuk joh!
Verder leuke foto bij de ISS, je haar is alweer bijna normaal ;)
x mama