zaterdag 22 november 2008

Vrije middag..

Ik heb een vrije middag. Door het gure weer, -5 ° met harde wind- komen de meeste studenten alleen nog maar hun 'dorm' uit voor voedsel. Om te voorkomen dat ik me ga vervelen neem ik nu maar even de tijd om jullie op de hoogte te brengen wat er gebeurd is in mijn leventje.

Ik heb jullie niets verteld over Halloween, dat is zonde, want Halloween is hier echt een groot gebeuren. Al aan het begin van Oktober lagen de winkels vol met costuums en andere idioterieën. Welk kostuum je zou dragen en naar welk feest je zou gaan was dan ook een veelgebruikt gespreksonderwerp. Ik begreep al snel dat ik er ook niet onderuit kwam. Ik kon echter geen fatsoenlijk kostuum vinden (binnen mijn budget), vandaar dat ik maar een beetje geimproviseerd heb met een Toga en een bloederig gezicht.
Hier foto's van het resultaat, nog zonder toga.
Het is echter een grote misvatting dat Halloweenkostuums eng moeten zijn. Jongens moeten grappige of overwegend enge kostuums hebben, en meiden worden geacht er 'cute' of (Ik citeer:) 'slutty' uit te zien, dat houd in: zo min mogelijk. De feestjes waren leuk. Dat waren ongeveer de hoogtepunten van Halloween..

Zeker het noemen waard is de trip naar Montreal van afgelopen weekend. Ik weet dat ik erg veel vertel over de uitstapjes die ik maak, als ik zo door blijf gaan dan hernoem ik mijn weblog: www.tim's-trips-inthestates.com. Anyways, met wat mensen van Moffitt (het gebouw waar ik in leef) zijn we naar Montreal gegaan, geheel impulsief. Deze dag hoorde ik ook dat Jetje, een van onze honden, binnenkort een spuitje zou krijgen om in te slapen, Montreal was dus een welkome afleiding. Erg praktisch was dat Laura in bezit van een auto is, waardoor we dus niet 2 uur lang in een bus hoefden te zitten.

v.l.n.r. Laura, Shohei, Justin, Rianne
Uiteraard konden we de meiden niet weigeren te shoppen, dat is dan ook wat we het resterende deel van de middag gedaan hadden. Montreal is een mooie stad die een beetje Europees aandoet. Omdat iedereen daar Frans spreekt had ik ook echt het idee dat we op vakantie waren, al was het dan maar voor een dagje. De architectuur was erg mooi, veel hoge gebouwen waar duidelijk ook gedacht was aan een leuke vormgeving, in plaats van alleen efficiëntie. Zeker het oude gedeelte van Montreal is zeker de moeite waard om te bezoeken.
De Canadese variant van Starbucks is 'Tim Hortons'. hihi, ik heet ook Tim!
In het oude gedeelte van Montreal hebben we een steak-restaurant opgezocht, we hadden wel behoefte aan 'echt' vlees. Het was een gezellig restaurant waar je zelf je wijn moest meenemen (Eindelijk weer legaal alcohol kunnen drinken!). De steaks waren uitstekend. Maar wat de maaltijd helemaal bijzonder maakte is dat de ober aanbood Maynaise te serveren bij de maaltijd. Dit was de eerste keer in 3 maanden dat ik dat gehoord had, en tot dan toe werd ik door iedereen voor gek uitgemaakt dat ik Mayonaise bij friet of vlees at.
Na het diner hebben we nog door het oude gedeelte van Montreal rondgewandeld. Het was ontzettend mooi, zeker bij nacht. De oudere gebouwen waren spectaculair en ik had echt het gevoel dat ik weer in Europa was. Ergens is het natuurlijk vreemd dat het zo verschillend aanvoelt, westerse landen zouden immers behoorlijk overeen moeten komen. Wie weet had ik dit gevoel omdat mensen een andere taal dan Engels spraken, misschien omdat me weer eens Mayonaise aangeboden werd, ik weet het niet. Het beviel me in ieder geval wel. Na de wandeling hebben we een bar opgezocht om (legaal) nog een biertje te drinken.
's Avonds zochten we een Nightclub op. Op aanraden van een aantal Canadezen kwamen we terecht bij een behoorlijk luxe club, ik ben de naam even vergeten. Normaal was alleen de entree al 10 dollar, maar, wat bleek, er werden opnames gemaakt voor MTV daar, en ze dachten dat wij bij de MTV groep hoorden, waardoor we gratis naar binnen kwamen. Wat MTV daar deed is me niet helemaal duidelijk, er was een halfdronken kerel die continu gefilmd werd, ik betwijfel of ik op tv kom, aangezien alleen de figuren die met hem dansten opgenomen werden. De nightclub zelf was behoorlijk duur. Om maar een voorbeeld te geven: een fles smirnoff was 150 dollar, dat was dus net even te veel. Ook moest ik alsnog 3 (Canadian) dollar neerleggen om mijn trui op te hangen, capuchontruien waren namelijk niet toegestaan door de dresscode. De club zelf was wel heel mooi, erg druk, goede dj, mooie lichteffecten.
Na de Nightclub begonnen we wel redelijk moe te worden. Dus onze bob, Laura, bracht ons weer terug naar de SUNY.

Dat was wel ongeveer het Canada-avontuur. Binnenkort zal ik vertellen over 'Nite of the Nations'. Nu moet ik omkleden, want ik ga zo naar de 'Presidential Gala' te gaan, wat ongeveer neerkomt op een gemaskerd bal.

Tim

2 opmerkingen:

Ruben zei

top stukje tim, heb alles maar even ingehaalt (2 stukjes SORRY!!!)
Vanmorgen rijbewijs opgehaalt, en naar huis gereden^^
moet zo maar weer eens naar school toe gaan (met de fiets:( )

spreek je agauw weer

Tim Bleeker zei

Ha Ruben =D
Braaf dat je het bijhoudt ;) We gaan nog wel een keer een roadtripje maken.