zaterdag 23 augustus 2008

dagje American Boy


Dinsdag,

Z
o rond een uurtje of 8 's ochtends werd ik wakker in de vreemde kamer. O ja, ik zit op een ander continent op een campus in Nieuw York. Naast mijn bed ligt mijn studenten kaartje, waarop mijn foto gedrukt stond, door de flits heb ik deels rode ogen, en het licht reflecteerde op een vreemde manier op mijn haar waardoor er een soort gekke witte, overwegend groene vlek op mijn hoofd zit. Eenmaal geacclimatiseerd stapte ik mijn bed uit om de douche op te zoeken. Omdat er alleen nog international students zijn heb ik vrijwel de hele vleugel van de 'Sixth Floor' voor mij alleen. Ik draai de douche open en probeer er onder te staan. Dit gaat relatief lastig aangezien de douchekop (dat niet meer is dan een stalen buisje met sproeikop) op ongeveer 1meter 70 hoogte geplaatst is. Het gebeurde dan ook regelmatig dat ik uit gewoonte mijn hoofd naar achteren bewoog, en daardoor vol met mijn achterhoofd de douchekop toucheer, het maakt je wel wakker.
Na zelf een ontbijtje geimproviseerd te hebben met wat fruit en cornflakes (de 'Dininghall' was nog gesloten 's ochtend in de orientatieweek). Er stond ons een 'technical training' te wachten, er was namelijk een uur uitgetrokken om ons uit te leggen hoe je inlogt op een computer =P. Gelukkig wachtte er een prima lunch op ons (Mexican food! yay) wat een hoop goed maakte.
De officiele openingssessie volgde. 3 uur lang waren er gast sprekers, die ons vertelden hoe fijn we het hier zullen hebben, hoe fijn zij het vinden, wat je allemaal kan doen op de campus, wat we konden verwachten van het schooljaar en zo nog wat. Enorm typisch was hun methode om je 'bij de les' te houden. Nu en dan is er namelijk een 'prijsvraag', waar een quasi-lastige vraag gesteld wordt en waarna er vervolgens alsnog at random een prijs uitdelen ^^. Deze methode wordt tot vandaag de dag (zaterdag) nog gebruikt. Toen we volledig van alles op de hoogte waren konden we door naar de 'Picnic'! =D Enorm goede kip, wat rijst en toebehoren, en kokostoetjes wachtten op ons. Er werd voornamelijk een beetje gekletst, foto's gemaakt, en een tournamentje namen-leren. De groepsfoto en dergelijke volgt nog.
Interessanter was wat we na die picnic deden. Met een overgebleven groepje werden de lounge-halls opgezocht. Ik bleek weinig talent voor tafelvoetbal te hebben maar dat compenseerde ik gelukkig met 'air-hockey'. Nogmaals verwonderden we ons over de ingenieuze automaten. 's Avonds regelden we 'Jenga' en Twister, waarbij voor de verliezer een truth-or-dare opdracht wachtte. Ook Jenga bleek niet aan te sluiten op mijn motoriek dus diende ik een Nederlands volksdansje te doen. Ik kwam er nog relatief goed vanaf als je bedenkt dat P.J.'s nagels roze gelakt werden. Twister was erg komisch, want het waren te veel mensen voor een te klein Twister-spel. Het werd opgedeeld in teams, en het verliezende team moest het andere van een massage voorzien. Mede dankzij een duwtje richting Laurentine had ons team makkelijk gewonnen (iedereen viel om behalve ik) en kregen wij onze welverdiende doch korte massages.
Daarmee eindigd weer een dagje Amerika.

Binnenkort meer =) Tim

Foto's:

3 opmerkingen:

Laurentine zei

een duwtje in mijn richting? je ging gewoon op me zitten!!
hahaha ga je nog spannende dingen doen vandaag? ik ga zo eens de gym uittesten.. see you around!

Jeroen Honig zei

Ey Tim,

Alles goed daar in The States? Zie dat je nu al weer vrouwen aan het regelen bent (zie andere reactie op de site)...(ben trots op je). Ben je al bij het meer geweest? Ben wel benieuwd hoe het zeilen in america is en in wat voor een boten je dat nu doet.
Hoop snel weer wat te horen!!! Veel plezier, succes en al het andere goede wat ik je toe kan wensen en geen dingen doen die ik ook niet zou doen!

Groetjes Jeroen

P.S. ik zoek nog een bemanningslid om het ONK mee te varen in de 49er heb je interresse??:P (grapje)

Tim Bleeker zei

He Jeroen, je zal het later nog wel in mijn blog tegen komen, maar tot mijn grote schrik wordt er in deze periode van het jaar amper gezeild hier =/ sowieso blijken de Amerikanen niet bepaald een zeilvolk te zijn.
Ik zie je op het ONK! :D