zaterdag 30 augustus 2008

Het campusleven begint

Goed, we zijn compleet nu. Alle leerlingen zijn er en je kan opnieuw beginnen met namen leren. De lessen gaan ook van start en de dagen gaan al meer lijken op schooldagen.
Over de vakken die ik doe, ik had me aanvankelijk opgegeven voor:
  • U.S. National politics (leek me interessant, zeker nu met de elections)
  • Photography II,
  • Spanish,
  • History post-civil war
  • English
Dat dan gecombineerd met misschien Martial Arts classes.

Uiteindelijk heb ik mijn rooster behoorlijk veranderd. Het ziet er nu als volgt uit:
  • Intro to Law
  • Public speaking
  • Spanish
  • History: post-civil war
  • English
Hiernaast ga ik naar fitnesscentrum en zwem ik. Ik ga ook proberen elke vrijdagmiddag (ik ben dan om 12 uur vrij) te gaan zeilen.
Klinkt goed he?

Sporten is behoorlijk belangrijk. Eerder noemde ik al de beruchte 'Freshmen fifteen'. De FF is hier een begrip. Het schijnt dat je door het voedsel in je eerste semester '15 pounds' aankomt. Ik weet nog dat op een avond bij mijn vrienden in Nederland iemand het grapje maakte dat ik dan als dikke Amerikaan terug zou komen met een tattoo van Bush op mijn kont. Ik ben vastbesloten dat niet te laten gebeuren, dus ik sport veel hier. Het cliche over dikke mensen in Amerika is waar. Als mensen hier dik zijn, zijn ze vaak extreem dik. Genoeg motivatie dus om te blijven bewegen.
Leuk detail voor Frank: Ik ben gevraagd om langs te komen bij het Rugbyteam, ik ben een van de grootste (en breedste) leerlingen die hier rondloopt (hehe, Amerikanen zijn klein). Kwam er opeens een semi-breed mannetje op me af die vroeg of ik Rugby speelde, en hij zei dat ze nog een 'blocker' nodig hadden oid. Misschien dat ik wel langs ga om te kijken, het heeft wel wat om geexcuseerd Amerikaantjes omver te mogen lopen.

Nog even over de classes:
Ik zal voor de aardigheid een korte beschrijving geven van de classes die ik volg:
  • Intro to Law: Lastig vak, er wordt voornamelijk uitgegaan van het (vreemde) Amerikaanse bestuurssysteem en het heeft de zware nadruk op hoe een (Amerikaanse) rechter tot zijn uitspraak komt. Toch is het wel interessant. De leraar is een Japanner, en spreekt beroerd Engels. Toch komt het wel goed, en ik vind het stiekem wel een leuk vak.
  • Public speaking: Geweldig! Ontzettend goede leraar die vanaf de eerste les al alles uit de leerlingen wist te krijgen. We leren presenteertechnieken, en hoe je een goede speech in elkaar zet. Ook wordt er bij dit vak een stuk zelfvertrouwen opgebouwd, al zat dat wel goed. Ik vind het leuk om te doen. We moesten vrijwel direct een presentatie doen en die ging uitstekend. Ik hoop/verwacht hier leuke cijfers voor te gaan halen.
  • Spaans: Leuke taal om te kunnen. De professor is alleen lastig, hij geeft enorm veel huiswerk op en als hij 'Engels' spreekt lijkt het alsnog meer op spaans. Toch komt het wel goed, tot zo ver vind ik het niet zo lastig.
  • History: Ook lastig voor buitenlandse studenten. Ze gaan uit van een flink stuk kennis dat je al moet hebben. Ik ga wel een weekend gebruiken om me helemaal in te lezen. Het komt wel goed, en we hebben een handig boek dat me uit de brand helpt als dat nodig is. Prima professor.
  • Engels: hehe, de professor heeft een behoorlijk tekort aan zelfvertrouwen. Hij verontschuldigt zich om de 3 woorden en roept continu dat hij nog maar net begonnen is. Hij durft zijn leerlingen niet recht in de ogen aan te kijken en heeft zo'n vreemd lachje dat hij gebruikt als hij onzeker is over wat hij zegt (hij 'lacht' dus veel) dit lachje wordt steeds halverwege onderbroken omdat hij ziet dat de klas geen hoogte van hem heeft, hij valt dan even stil en loopt een rondje door de klas. Zeer vermakelijk te zien, hij is een soort karikatuur van zichzelf. Over de klas: ik zit tussen de native speakers, dat vind ik wel positief aangezien sommige internationale studenten tussen de aziaten gezet worden en bijna vanaf de basis moeten beginnen.
Goed, ik ga nu naar de muziekwinkel. Ik heb van mijn oma voor mijn slagen een leuke bonus gekregen, daar ga ik nu een gitaar van halen. Ik hoop aan het eind van dit jaar ook de akkoestische gitaar te kunnen spelen.

Tim

3 opmerkingen:

Gerda zei

T klinkt allemaal echt super tof! :) Volgens mij heb je t wel naar je zin daar ;)

Liefs,
Gerda

Helen zei

Hoi tim, zet jebinnen kort ook wat foto's van je kamer online?
Ben erg benieuwd!
x Mama

Tania Blenkers zei

Hi there Tim,

It sounds like you are having a good time. Tell me more about the Americans: are they as arrogant as I always think they are? What do you think of your fellow students and student life?

We are pretty busy, school has started once again and my children also manage to keep me occupied. Never a dull moment!

Take good care of yourself
Love always,
Mrs.Blenkers