dinsdag 12 augustus 2008

De voorgeschiedenis


Een korte samenvatting van wat er tot nu toe gebeurt is. 

Het begon lang, lang geleden met een emailtje van Fulbright. Ze hadden mijn mailadres gekregen via het internationale Model European Parliament waar aan ik mee gedaan heb, en vroegen me of ik een keer kwam kijken bij een voorlichtingsavond. 
Na de voorlichting was ik enorm enthousiast, het programma klonk geweldig en het sloot precies aan bij wat ik zocht voor het jaar tussen mijn middelbare school en studie. Er waren jaarlijks zo'n 50 mensen die hier aan mee konden doen, een beetje ontmoedigd door dat getal stortte ik me toch in het Amerika avontuur. 
Een stapel papierwerk invullen volgde, alsmede lange toetsen (TOEFL en SAT I), een soort sollicitatiegesprek, het regelen van aanbevelingsbrieven, en het schrijven van essays en biografieën voor de universiteiten.
Eind 2007 kreeg ik te horen dat ik aangenomen was voor het programma, ik was ontzettend blij en zag de hele ervaring al voor me. Maar het land van cheerleaders, obesitas, Bush en cowboys was toen nog ver weg. Fulbright had aansluitend bij mijn voorkeuren een aantal aanbiedingen van universiteiten geregeld. Namelijk:
  • Minnesota State University Mankato
  • Indiana University of Pennsylvania
  • State University of New York- Plattsburgh
  • Millersville University
  • Elizabethtown College
Natuurlijk alle universiteiten gegoogled en rondgevraagd naar ervaringen. Ik twijfelde tussen Indiana University Pennsylvania en State University of New York Plattsburgh. Het is uiteindelijk toch de SUNY geworden, om haar prachtige ligging, mooie gebouwen, de mogelijkheid tot zeilen en de goede verhalen die ik er over hoorde. 



In de tussentijd contact opgenomen met de Universiteit, kamertje geregeld, visum aangevraagd enzovoorts. Ook moest ik recentelijk vakken kiezen, ik heb hoofdzakelijk wat dingen gekozen 'die me wel leuk leken' en ben verder niet echt van plan er wat mee te doen. Het komende jaar zal ik voornamelijk vullen met courses als Spaans, 'American history', 'Public speaking', Fotografie, 'Intro to Law' waarschijnlijk aangevuld met een cursus Engels. Het is de bedoeling dat ik als sport 'Martial arts' ga doen. Na dit jaartje Amerika ben ik waarschijnlijk levensgevaarlijk. =D

Daar komt het eigenlijk op neer, eigenlijk is het nu puur wachten tot mijn vliegtuig die kant op gaat, en dat is al behoorlijk snel.

Ik zal jullie op de hoogte houden =)

Tim

Geen opmerkingen: